Svar till era frågor.



Förlorade du en massa kompisar näru hamna i rullstol?
- Det var några kompisar som inte orkade med, dom tyckte att jag krävde för mycket tid och därför lämnade dom mig. Men efter jag hamnade i rullstol har jag förstått vilka som är ens riktigt vänner.


Bor du hemma? :)

- Ja, eftersom att jag bara är 15 år så bor jag hemma vilket jag är glad för när jag behöver så mycket hjälp.


Hur gör du när du ska byta om ?

- Det är svårt nu i början och tar alltid mycket tid. Men det funkar rätt bra, när jag ska ta på mig tex. byxor får jag ligga ner.


Hur gör du när du ska gå på toa?
- Vi har byggt om våran toa så den är bättre anpassad nu en va den var innan men det är rätt så svårt. Får lyfta upp kroppen. Det är vita "pinnar" på sidan av toan som det är på handikapptoaletter.


Har du slutat din vanliga skola?
- Nej, men jag har vissa dagar i veckan som jag jobbar hemma.


Får du mkt stöd från din mamma?

- Självklart, min mamma har betytt så otroligt mycket för mig efter olyckan, jag älskar henne!


Bryr du dig om ditt liv längre?
- Ja det gör jag, men jag kan inte påstå att det är lika mycket som förut.


Är det kul ibland att åka rullstol?
- Innan jag blev förlamad tyckte jag att det såg jätte kul ut och jag prövade tillochmed åka rullstol en gång och tyckte det var hur kul som helst. Men nu har man fått en helt annan syn på rullstolar. Jag tycker inte alls att det är kul längre.


Kommer du alltid att vara lam?
- Jag har inte gjort några framsteg på mina "övningar". Som läkarna tror nu så kommer jag vara det. Men det finns alltid en risk att jag blir bättre.


Hjälper dina kompisar dig ?
- Ja en del hjälper och andra inte. Vissa känner sig nog osäkra på hur dom ska vara i min omgivning.


Vad är det du gör som inte är "normal" som du skriver?
- Kan vara massa olika saker, kan få för mig konstiga saker. Som tex. att jag ska bygga saker eller göra saker.


Vad vill du göra med ditt liv?
- Jag vill att min kropp ska fungera som en vanlig kropp, att jag inte ska vara förlamad och uppfylla min drömmar!


Fungerar ditt underliv som det ska?
- Haha, min snopp vill jag inte prata om.


Kan du sitta eller behöver du bli fastspänd?
- Jag sitter i rullstolen oftast och då behöver jag inte bli fastspänd om jag ska sitta på en stol kan det ibland vara skönt att vara fastspänd som man kan slappna av ordentligt.


Vill du att den här bloggen ska bli stor?
- Ja vem vill inte att ens blogg ska bli stor?
 
Hur många besökare har du här?
- Jag har ungefär 150 unika besökare per dag.


Hur länge har du haft connytwo?
- Han har jag haft i ungefär 2 månader.


Vad har du för framtidsdrömmar?
- Bli av med förlamningen och uppfylla mina drömmar!


Kommer du inte att kunna få barn? (nedre delen av kroppen är väl förlamad) puss
- Nej, men om förlamnignen går över om några år så går det ju.


Vad får dig att tro att du inte kan uppfylla dina drömmar för att du är förlamad?
- Därför mina drömmar är inte anpassade efter mitt liv i rullstol. Vill göra mycket rörliga aktiviteter.


Är det SÅ jobbigt att ha rullstol?o.o
- Det är jobbigt att ha rulltstol och att precis ha förlorat sin pappa i en bilolycka gör allt jobbigare.
Men eftersom det inte gått så lång tid sen jag fick rullstolen så kan jag tänka mig att det är jobbigare i början innan man kan hantera rullstolen på ett bra och smidigt sätt.

/Conny



Kommentarer
Postat av: hilda

Jag hoppas att din blogg får många läsare, så att folk kanske förstår.

2009-05-17 @ 16:00:48
URL: http://retaliate.blogg.se/
Postat av: peessiii

tycker du är stark !

och jag hoppas att du kommer att kunna gå en vacker dag, vilket jag tror :)



ha det fint !

2009-05-21 @ 02:03:15
URL: http://peessiii.bloggerska.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0